Nejlepší a nejhorší letecké společnosti co se týče vymáhání kompenzací

Společnost AirHelp, která poskytuje právní služby cestujícím v letecké dopravě při zpoždění a zrušení letu, dnes vydala zajímavý žebříček. Žebříček bere v úvahu celou řadu údajů. Mezi ně patří hlavně kvalita a servis leteckých společností. Tyto údaje pocházejí od společnosti Skytrax. Dále je důležitým údajem dochvilnost leteckých společností. Třetím a pro mě nejzajímavějším, jsou údaje o posuzování žádostí na kompenzaci/reklamaci, za zrušení, zpoždění letů nebo odepření nástupu na palubu.

Žebříček je za léto 2016 a na první místě je Qatar Airways, následován pak Air Dolomiti, Austrian Airlines, Singapore Airlines, KLM, Virgin Atlantic, Air Baltic a další. Celý žebříček naleznete zde.

Výše uvedený žebříček není nijak zajímavý, ale teď k tomu hlavnímu a to hodnocení podle posuzování kompenzačních/reklamačních žádostí. Hodnocení je o 0 do 10.

Na posledních místech jsou seřazeny Air Arabia Maroc (1.3), Air China (2), Egypt Air (2.2), Onur Air (2.3), Aeroflot (2.5), Air Austral (2.6), Bulgaria Air (2.9), Edelweiss Air (3), Aerolinea Argentinas (3.3), dále pak například easyJet na 20. místě s hodnocením 5.7, SmartWings na 21. místě 5.8, Ryanair na 22. místě 6.1.

Na opačné straně tabulky je pořadí následující: Air Baltic (9.3), CitiJet (9.3), flybe (9.1), Austrian Airlines (9.1), ČSA (9.1) :O, Air Canada (9), Air Transat (9), American Airlines (8.9), United Airlines (8.9), Adria Airways (8.8)

 

  • Víťa Poplis Severoczech

    ČSA? opavdu? tomu se mi ani moc nechce verit

  • No taky jsem na to koukal. Že by ČSA platilo a nevykrucovalo se? :O