Kanada zavede kompenzace za zpoždění letu a odepření nástupu

Canadian Transportation Agency dnes ohlásil novinky týkající se ochrany cestujících v letecké dopravě. Jak asi většina víte, tak v Evropě platí nařízení EU261/2004, které stanovuje pravidla náhrad a pomoci pro cestující v letecké dopravě. Někteří z vás možná i ví, že tato pravidla platí pouze na lety v rámci Evropské unie, pak na letech kde je dopravcem letecká společnost z území EU a také na letech s mimoevropským dopravcem z letiště v EU (lepší vysvětlení naleznete zde).

Něco podobného teď bude zavádět Kanada od 15. července na letech do Kanady, z Kanady a rámci vnitrostátních letů v Kanadě. V současné době pokud například letíte s Air Transat z Montrealu do Prahy a budete mít například 7 hodin zpoždění nebo vám bude odepřen nástup na palubu z důvodu překnihování, tak nemáte nárok na žádnou kompenzaci.

Od 15. července, pokud vám bude odepřen nástup na palubu letadla z důvodu překnihování, tak budete mít nárok na kompenzaci ve výši 900 CAD (do cílové destinace dorazíte se zpožděním 0-6 hodin), 1.800 CAD (6-9 hodin) a 2.400 CAD (více jak 9 hodin). Další nové nařízení které vstoupí v platnost v červenci bude to, že pokud bude letadlo vyčkávat na pojezdových drahách delší dobu, mají cestující právo na pití, jídlo a pokud to lze, tak zdarma komunikaci s lidmi mimo letadlo. Pokud čekání přesáhne 3 hodiny letadlo je povinno se vrátit k bráně, aby cestující mohli vystoupit.

Další fáze vstoupí v platnost od 15. prosince 2019, kdy letecké společnosti budou muset vyplácet kompenzace i za zpoždění. Takže pokud po 15. prosinci poletíte na vnitrostátním letu v Kanadě, budete odlítat z Kanady s dopravcem z non-EU a budete mít zpoždění, tak máte nárok na tyto kompenzace:

Kanada bude rozlišovat velká a malé dopravce (velký dopravce je ten, který přepravil přes 2 miliony cestujících v každém roce dvou předchozích let)

Velký dopravce:

  • 400 CAD (3-6 hodin zpoždění)
  • 700 CAD (6-9)
  • 1.000 CAD (9 a více hodin)

Malý dopravce:

  • 125 CAD (3-6 hodin zpoždění)
  • 250 CAD (6-9 hodin)
  • 500 CAD (více jak 9 hodin)

Cestující bude moci požádat o tuto kompenzaci do jednoho roku od vzniku události. Letecká společnost bude mít 30 dní na odpověď. Cestující bude mít právo volby jestli kompenzaci bude požadovat v peněžní formě nebo poukazů/voucherů.

Při zpoždění více jak 2 hodiny, bude také letecká společnost muset nabídnou cestujícím jídlo/pití a tel. hovor nebo wifi zdarma. Pokud zpoždění bude přes noc, musí letecká společnost zajistit ubytování a bezplatnou dopravu na ubytování.

Celé znění nového nařízení najdete pod tímto odkazem (anglicky).

Likes:
5 1
Views:
714
Article Categories:
Magazin